Přihlásit se / registrovat
UŽ JSEM U VÁS NAKUPOVAL
NAKUPUJI ZDE POPRVÉ
AKTIVACE STÁVAJÍCÍHO ZÁKAZNÍKA
Obchodní podmínky
Family Market s.r.o.
se sídlem Březhradská 148/3, 503 32 Hradec Králové
identifikační číslo: 452 75 769
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 35234
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.familymarket.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Family Market s.r.o., se sídlem Březhradská 148/3, 503 32 Hradec Králové, identifikační číslo: 452 75 769, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 35234 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.familymarket.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu (tzv. jednorázový nákup).
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek). Pokud nedojde k nákupu zboží po dobu delší než 5 let od posledního nákupu, bude registrace kupujícího automaticky prodávajícím zrušena a veškeré osobní údaje zpracovávané pro tyto účely budou vymazány (nebude-li dán zákonný důvod k jejich delšímu uchování).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky a to jiným způsobem, než přes pravidelné rozvozové trasy obchodních zástupců společnosti Family Market s.r.o..
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
§ v hotovosti u obchodního zástupce prodávajícího;
§ bezhotovostně platební kartou u obchodního zástupce prodávajícího;
§ stravenkami stravenkových společností Ticket Restaurant, sodexo a Cheque Déjeuner;
§ elektronickými stravenkami: Ticket Restaurant, Gastro Pass Card, UP Cheque Déjeuner estravenka a Gusto karta;
§ platba na dobírku;
§ on-line platba kartou prostřednictvím platební brány.
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. Cena zahrnuje DPH.
4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy; tato lhůta však neplatí při on-line platbě kartou prostřednictvím platební brány.
4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu nebo vystaví kupujícímu účtenku podle zákona o evidenci tržeb. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Způsob předávání/doručování faktury/účtenky kupujícímu je uveden v následujícím bodu 4.9.
4.9. Pokud provede kupující nákup zboží přímo u obchodního zástupce v hodnotě nepřevyšující částku 10.000 Kč, bude mu vytištěna účtenka, která může být na základě žádosti kupujícího rovněž zaslána na jeho e-mailovou adresu. Pokud provede kupující nákup zboží přímo u obchodního zástupce v hodnotě převyšující částku 10.000 Kč, bude mu faktura zaslána vždy na jeho e-mailovou adresu. Pokud kupující zboží nakoupené v internetovém obchodě uhradí prostřednictvím platební brány, bude mu daňový doklad uložen na jeho uživatelském profilu.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@familymarket.cz či uplatnit osobně u obchodního zástupce prodávajícího.
5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.4. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.6. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
6.5. Lhůta dodání zboží se řídí lhůtou uvedenou v uzavřené kupní smlouvě či dohodnutou mezi kupujícím a obchodním zástupcem prodávajícího. Pokud je umožněno v dané lokalitě dodání zboží v expresní lhůtě, bude zboží dodáno do dvou pracovních dnů dle konkrétní časové volby zákazníka uvedené v kupní smlouvě.
6.6. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
7.2.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
7.2.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.2.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
7.2.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
7.5. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího u obchodního zástupce prodávajícího, u prodávajícího na adrese jeho provozovny na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání.
7.6. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
8.4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Kupující učiněním registrace a/nebo závazné objednávky poskytuje prodávajícímu osobní údaje, které prodávající potřebuje znát pro účely vyřízení a doručení objednaného zboží kupujícímu. Ke zpracování těchto osobních údajů tedy nepotřebuje prodávající souhlas kupujícího, neboť zákonným důvodem pro zpracování těchto osobních údajů je v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27.4.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR“) plnění uzavřeného smluvního vztahu a dále v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR plnění zákonných povinností prodávajícího (např. ve vztahu k uchovávání účetních dokladů o provedených nákupech zboží).
9.2. Komplexní informace o ochraně osobních údajů a právech kupujícího v souvislosti s ochranou jeho osobních údajů jsou dostupné na www.familymarket.cz v sekci „Ochrana osobních údajů“- viz „Zásady pro ochranu osobních údajů“ a kupující provedením registrace/objednávky potvrzuje, že se s nimi seznámil.
10. DORUČOVÁNÍ
10.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
11.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
11.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
11.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
11.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Family Market s.r.o., Zděbradská 72, 251 01 Říčany - Jažlovice, adresa elektronické pošty info@familymarket.cz, telefon 323 606 808.
V Hradci Králové dne 13.8.2018
Zásady ochrany osobních údajů
ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ
VE SPOLEČNOSTI FAMILY MARKET s.r.o.
Tímto dokumentem vám poskytujeme informace o tom, jak společnost Family Market s.r.o. získává a zpracovává vaše osobní údaje, a to v souvislosti s objednávkami a dodávkami nabízeného zboží, při reklamacích, při obchodní činnosti a při provozu internetových stránek. Zároveň vás informujeme o vašich právech v souvislosti se zpracovávanými osobními údaji.
Při zpracování osobních údajů se řídíme právními předpisy, zejména Nařízením Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27.4.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení EU“). Zpracování osobních údajů probíhá vždy v souvislosti poptávkami, objednávkami a dodávkami našeho zboží nabízeného na www.familymarket.cz a stanoveným účelem zpracování.
Tento dokument bude pravidelně aktualizován, vznikne-li potřeba jeho aktualizace. Aktualizované znění Zásad je účinné zveřejněním na www.familymarket.cz.
Vaše osobní údaje chráníme v maximální možné míře, která odpovídá technické úrovni dostupných prostředků. Ve společnosti Family Market s.r.o. platí interní pravidla určující, kteří zaměstnanci mohou mít přístup k vašim osobním údajům a v jakém rozsahu je mohou zpracovávat.
Doporučujeme vám, abyste si tyto informace pečlivě přečetli. Udělali jsme vše pro to, aby byly co nejsrozumitelnější. Pokud by vám i přesto nebylo něco jasné, rádi vám kterýkoli pojem nebo pasáž vysvětlíme. Případné dotazy prosím směřujte na kontakty uvedené v bodu 1. níže.
1. SPRÁVCE VAŠICH ÚDAJŮ |
Společnost: Family Market s.r.o., se sídlem Březhradská 148/3, Březhrad, 503 32 Hradec Králové, IČO: 45275769, zapsána u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 35234 (dále jen „Společnost“).
Kontaktovat nás můžete na e-mailu: souhlas@familymarket.cz či na tel. +420 323 606 808.
Společnost nemá povinnost jmenovat Pověřence pro ochranu osobních údajů ani tuto funkci nejmenovala dobrovolně. Správce vaše údaje shromažďuje, disponuje jimi a nese odpovědnost za jejich řádné a zákonné zpracování. Vůči správci můžete uplatňovat svá práva způsobem uvedeným dále.
2. ZPRACOVÁVANÉ ÚDAJE, JEJICH ÚČEL A DŮVOD |
Zpracováváme pouze takové údaje, abychom vám mohli poskytovat kvalitní služby a řádně vám doručit objednané zboží či reagovat na vaši poptávku po zboží. Nakoupit zboží nabízené naší Společností můžete:
- bez uvedení a zpracovávání jakýchkoliv osobních údajů přímo u našich obchodních zástupců;
- po provedení registrace u obchodního zástupce a následným nákupem zboží přímo u obchodního zástupce nebo (předobjednávkou) na www.familymarket.cz;
- po provedení registrace v našem e-shopu (www.familymarket.cz) nebo aktivací účtu stávajícího zákazníka (čímž získáte přístup do svého registrovaného účtu a k možnosti nákupu v e-shopu);
- bez provedení registrace, tj. ve formě jednorázového nákupu, v našem e-shopu;
- individuální nákup na základě telefonické či e-mailové objednávky.
Vaše osobní údaje tedy zpracováváme v návaznosti na zvolený způsob nákupu následujícími způsoby zpracování a pro níže uvedené účely:
2.1. Nákup zboží přímo u obchodních zástupců
Pokud vyhledáte naše obchodní zástupce napřímo při realizaci prodeje koncovým zákazníkům, můžete provést nákup zboží bez toho, aniž by obchodní zástupce o vás vyžadoval jakékoliv osobní údaje.
2.2. Registrace u obchodního zástupce
2.2.1 Povinné údaje
Pokud projevíte zájem o registraci u našeho obchodního zástupce, jsou v elektronické podobě do tabletu vyplněny tyto povinné osobní údaje:
- jméno a příjmení,
- adresa trvalého pobytu,
- telefonní číslo,
- podpis na tabletu (nejde o biometrický údaj).
Tyto údaje jsou nezbytné pro možnost provedení vaší registrace jako nového zákazníka. Bez jejich poskytnutí bychom nemohli registraci provést.
Důvod (právní základ), proč údaje zpracováváme:
- opatření na vaši žádost před uzavřením kupních smluv (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení EU).
2.2.2 Nepovinné údaje
Při provedení registrace u obchodního zástupce budete mít možnost nám poskytnout i nepovinné údaje v tomto rozsahu dle vlastního uvážení:
- e-mailová adresa
- typ domácnosti
- počet členů domácnosti
- datum narození
- pohlaví
- věková skupina
Pokud nám poskytnete e-mailovou adresu, bude sloužit pro efektivnější komunikaci, kdy vám na e-mail můžeme zasílat např. informace o plánované době doručení zboží. Pokud nám poskytnete i ostatní tyto své údaje, budeme vám moci nabízet kvalitnější služby v podobě toho, že náš obchodní zástupce vám bude moci nabídnout zboží přizpůsobené potřebám a velikosti vaší domácnosti, nabídnout vám obvyklé kategorie zboží oblíbené určitými věkovými skupinami či vám zaslat k výročí narození drobný dárek. Jejich neposkytnutí však nemá jakýkoliv vliv na objednávku a dodávku zboží dle vašich požadavků. Pokud nám tyto údaje poskytnete, upozorňujeme, že provádíme z těchto údajů profilování ve smyslu jejich využití k hodnocení vašich nákupních preferencí a zájmů; toto hodnocení však není automatizovaným individuálním rozhodováním dle čl. 22 Nařízení EU.
Důvod (právní základ), proč údaje zpracováváme:
- snaha zkvalitnit poskytované služby v souvislosti s plněním uzavřených kupních smluv (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení EU).
2.3. Registrace a nákup zboží prostřednictvím e-shopu (nebo aktivací účtu stávajícího zákazníka)
Pro nákup nabízeného zboží prostřednictvím e-shopu umístěného na www.familymarket.cz budete vyzváni k možnosti provedení registrace jakožto nového zákazníka (nebo vstupu do vašeho uživatelského účtu po již provedené předchozí registraci; do svého účtu získáte přístup rovněž tzv. aktivací účtu stávajícího zákazníka). Při registraci vyžadujeme povinné údaje, které jsou nezbytné pro objednání a doručení zboží. Dále máte možnost nám sdělit i další (nepovinné) údaje, které využijeme pro zvýšení kvality námi poskytovaných služeb a výhod.
2.3.1 Povinné údaje
Mezi základní identifikační údaje, které o vás zpracováváme, patří ty, které nám sami poskytnete při registraci a následném objednání zboží:
- jméno a příjmení,
- doručovací adresa,
- e-mailová adresa,
- telefonní číslo,
- heslo pro vstup do uživatelského účtu,
- údaje o obsahu nákupu a provedených platbách.
Tyto údaje jsou součástí každé objednávky (tedy uzavřené kupní smlouvy) a potřebujeme je pro možnost zpracování vaší objednávky, zaslání potvrzení o učiněné objednávce, sdělení informace o plánované době doručení zboží a komunikaci s vámi v průběhu vlastního procesu doručování objednaného zboží. Bez jejich poskytnutí bychom vám nemohli zboží dodat.
Důvod (právní základ), proč údaje zpracováváme:
- plnění uzavřené kupní smlouvy (neboť potvrzením objednávky dochází k uzavření kupní smlouvy) (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení EU).
2.3.2 Nepovinné údaje
Při provedení registrace na www.familymarket.cz budete mít možnost nám poskytnout i nepovinné údaje v tomto rozsahu dle vlastního uvážení:
- typ domácnosti
- počet členů domácnosti
- datum narození
- pohlaví
- věková skupina
Pokud nám poskytnete i tyto své údaje, budeme vám moci nabízet kvalitnější služby v podobě toho, že náš obchodní zástupce vám bude moci nabídnout zboží přizpůsobené potřebám a velikosti vaší domácnosti, nabídnout vám obvyklé kategorie zboží oblíbené určitými věkovými skupinami či vám zaslat k výročí narození drobný dárek. Jejich neposkytnutí však nemá jakýkoliv vliv na objednávku a dodávku zboží dle vašich požadavků. Pokud nám tyto údaje poskytnete, upozorňujeme, že provádíme z těchto údajů profilování ve smyslu jejich využití k hodnocení vašich nákupních preferencí a zájmů; toto hodnocení však není automatizovaným individuálním rozhodováním dle čl. 22 Nařízení EU.
Důvod (právní základ), proč údaje zpracováváme:
- snaha zkvalitnit poskytované služby v souvislosti s plněním uzavřených kupních smluv (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení EU).
2.4. Nákup v e-shopu bez provedení registrace – tzv. jednorázový nákup
Abychom vám mohli zboží řádně doručit, budeme při objednání jednorázového nákupu vyžadovat tyto osobní údaje:
- jméno a příjmení
- doručovací adresu
- e-mail a telefon (abychom vás mohli kontaktovat ohledně data doručení zboží a potvrdit vám provedenou objednávku)
- údaj o obsahu nákupu.
Tyto údaje jsou součástí každé objednávky (tedy uzavřené kupní smlouvy) a potřebujeme je pro možnost zpracování vaší objednávky, zaslání potvrzení o učiněné objednávce, sdělení informace o plánované době doručení zboží a komunikaci s vámi v průběhu vlastního procesu doručování objednaného zboží. Bez jejich poskytnutí bychom vám nemohli zboží dodat.
2.5. Individuální nákup na základě e-mailové nebo telefonické objednávky
Pokud si objednáte naše zboží na základě telefonické či e-mailové objednávky, budeme pro účely možnosti vyřízení vaší objednávky vyžadovat tyto osobní údaje:
- jméno a příjmení
- doručovací adresu
- e-mail a telefon (abychom vás mohli kontaktovat ohledně data doručení zboží a potvrdit vám provedenou objednávku)
- údaj o obsahu nákupu.
Tyto údaje jsou součástí každé objednávky (tedy uzavřené kupní smlouvy) a potřebujeme je pro možnost zpracování vaší objednávky, zaslání potvrzení o učiněné objednávce, sdělení informace o plánované době doručení zboží a komunikaci s vámi v průběhu vlastního procesu doručování objednaného zboží. Bez jejich poskytnutí bychom vám nemohli zboží dodat.
2.6. Údaje související s plněním kupních smluv a se vzájemnou komunikací
Zpracováváme údaje o naší vzájemné komunikaci související s nákupem zboží či poptávkami po zboží, jako např. dodatečné požadavky k objednanému zboží, vyřizování vašich poptávek po určitém zboží, připomínky k poskytovaným službám, komunikace o doručení objednaného zboží, vyřizování reklamačních nároků apod. Při této komunikaci zpracováváme tyto osobní údaje, které nám sami sdělíte:
- jméno a příjmení, adresa trvalého pobytu,
- e-mail a telefon,
- číslo vašeho bankovního účtu, pokud využijete služby expresního dodání zboží a zvolíte platbu přes platební bránu nebo při reklamaci, pokud nárokujete vrácení peněz,
- historii vašich nákupů,
- ostatní osobní údaje dle povahy řešeného požadavku.
Důvod (právní základ), proč údaje zpracováváme:
- vyřizování vašich požadavků při nákupu zboží, vyřizování reklamací, tedy úkony související s plněním uzavřené smlouvy (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení EU).
2.7. Marketingová komunikace
2.6.1 Komunikace na základě tzv. oprávněného zájmu bez vašeho souhlasu
Po dobu, kdy budete naším zákazníkem, tj.:
- pokud jste provedli registraci a nakoupili jste u nás zboží, tak po dobu trvání vaší registrace nebo
- pokud jste provedli jednorázový nákup, tak po dobu 5 let od provedeného posledního nákupu,
jsme oprávněni v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení EU (tj. oprávněný zájem naší společnosti spočívající v možnosti využít přímého marketingu) a v souladu s ust. § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, vám zasílat i bez vašeho předchozího souhlasu na vámi poskytnutý e-mail obchodní sdělení týkající se našich vlastních shodných obdobných výrobků. Obchodním sdělením máme na mysli zejména o informace o novinkách v nabídce sortimentu našeho zboží a akčních cenách.
Pokud však nedojde k nákupu zboží po dobu delší než 5 let od posledního nákupu, bude registrace automaticky zrušena a veškeré osobní údaje budou vymazány.
Tato obchodní sdělení vám však zasílat vůbec nebudeme, pokud již v rámci registrace dáte aktivním zaškrtnutím políčka „Nemám zájem o zasílání obchodních sdělení (nabídek obdobného zboží,) na moji e-mailovou adresu“ najevo, že je zasílat nechcete.
Možnost odmítnout další zasílání těchto obchodních nabídek budete mít i v rámci každého doručeného e-mailu, kde vás na tuto skutečnost vždy výslovně upozorníme. Zároveň budete mít jasnou a zřetelnou možnost jednoduchým způsobem a zdarma odmítnout další zasílání těchto nabídek (postačuje jakákoliv forma odpovědi na zaslaný e-mail, např. ve formě textu „NEZASÍLAT“).
Dále vás výslovně upozorňujeme na vaše právo vznést tzv. NÁMITKU proti zpracování vašich osobních údajů z důvodu tzv. oprávněného zájmu naší Společnosti v souladu s čl. 21 Nařízení EU. Pokud tuto námitku proti zpracování vašich osobních údajů pro účely přímého marketingu (tedy zasílání marketingových sdělení bez vašeho souhlasu) vznesete (můžete využít připraveného formuláře ZDE), je i tato skutečnost důvodem k tomu, že vám nadále nebudeme marketingové nabídky zasílat.
2.6.2 Komunikace na základě uděleného souhlasu (přihlášení se k odběru novinek e-mailem)
Pokud nebudou splněny podmínky pro zasílání marketingových nabídek bez vašeho souhlasu (viz předchozí text v bodu 2.6.1.), budeme moci vám tyto nabídky na e-mail zasílat pouze s vaším předchozím souhlasem. Vašemu předchozímu souhlasu podléhá vždy zaslání informace o nové soutěži pro naše zákazníky. Text souhlasu pro zasílání marketingových nabídek/soutěží, jakož i ostatní podmínky související s uděleným souhlasem, je dostupný ZDE.
Pro zasílání nabídek používáme tzv. postup dvojího přihlášení, tzn. objednané nabídky vám budeme posílat, pouze pokud jste předem výslovně potvrdili svůj souhlas s jejich zasíláním. Pak vám zašleme e-mailové oznámení a požádáme vás, abyste kliknutím na odkaz v e-mailu potvrdili, že chcete naše nabídky dostávat. Pokud e-mail nepotvrdíte, nabídky dostávat e-mailem nebudete. Pokud e-mail nepotvrdíte ani do 2 měsíců, poskytnuté osobní údaje pro tento účel vymažeme.
Udělení souhlasu je DOBROVOLNÉ a již udělený souhlas můžete kdykoliv odvolat. Odvolání souhlasu působí pouze do budoucna a jeho odvoláním tedy není dotčena zákonnost předchozího zpracování osobních údajů založeného na uděleném souhlasu.
Pokud byste nám souhlas neudělili, je jediným důsledkem to, že vám nebudou zasílány informace o novinkách v naší nabídce zboží, o akčních nabídkách či obdobná marketingová sdělení. Na možnost objednání zboží či využívání jakýchkoliv jiných nabízených služeb nemá neudělení souhlasu jakýkoliv vliv.
Případně udělený souhlas je platný na dobu 5 let (nebo samozřejmě do doby jeho odvolání z vaší strany). Pro účely prokazatelnosti o osobě, která nám souhlas udělila, vyžadujeme uvedení vašeho jména a příjmení, data narození, bydliště a e-mailové adresy pro zasílání marketingových nabídek. Právním základem pro zasílání marketingových nabídek je tedy v tomto případě v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. a) Nařízení EU váš souhlas.
2.8. Věrnostní program – spotřebitelské soutěže
Pokud se registrovaný zákazník bude mít zájem účastnit vyhlášené spotřebitelské soutěže (spočívající ve slosování kódů z účtenek a odměňování vylosovaných výherců), bude pro možnost účasti v soutěži vyžadováno odsouhlasení podmínek soutěže a odsouhlasení zpracování osobních údajů účastníka soutěže pro účely její realizace dle stanovených podmínek soutěže.
Souhlas se zpracováním osobních údajů se bude týkat následujícího rozsahu osobních údajů:
- jméno a příjmení, emailová adresa (pro účely účasti v soutěži),
- doručovací adresa a telefonní spojení u výherců soutěže (pro účely doručení či předání ceny)
- samostatný souhlas pak zveřejnění fotografického záznamu z předávání cen vítězům soutěže na sociálních sítích či v propagačních materiálech společnosti.
Tyto osobní údaje budou využity pro účely vedení soutěže, její organizace a vyhodnocení po dobu trvání soutěže a 90 dní poté z důvodu kontroly dodržení pravidel soutěže. Osobní údaje výherců budou z důvodu případné kontroly organizace soutěže ze strany dozorových orgánů archivovány v omezeném rozsahu po dobu 5 let od ukončení soutěže.
Konkrétní podmínky soutěže a text souhlasu se zpracováním osobních údajů budou dostupné po přihlášení do sekce „Věrnostní program“ vždy v návaznosti na vyhlášení konkrétní soutěže.
Důvod (právní základ), proč údaje zpracováváme:
- souhlas soutěžícího (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. a) Nařízení EU).
Souhlas je poskytován na dobu 5 let od ukončení soutěže nebo do jeho případného odvolání. Souhlas může soutěžící kdykoliv odvolat na kontaktu: souhlas@familymarket.cz.
Veškeré výše uvedené údaje mohu být zpracovávány marketingovou společností pověřenou pořádáním soutěže, jakožto zpracovatelem osobních údajů. Osobní údaje nebudou předávány mimo Evropskou unii.
2.9. Kontaktní formulář
Pokud využijete možnosti kontaktovat nás prostřednictvím webového kontaktního formuláře, získáme tyto údaje:
- jméno a příjmení;
- e-mail;
- adresa bydliště;
- telefonní číslo.
Tyto osobní údaje využijeme jen pro účel vyřízení vaší žádosti/požadavku a nejpozději do 2 měsíců poté dochází k jejich výmazu (nebudeme-li mít jiný zákonný důvod pro jejich uchování).
Důvodem (právním základem) tohoto zpracování je zpravidla:
- vyřízení vašeho požadavku jakožto komunikace související s poptávkou námi nabízeného zboží (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení EU).
2.10. Uzavírání a plnění odběratelsko – dodavatelských vztahů
Pro řádné fungování naší Společnosti potřebujeme uzavírat takové odběratelsko-dodavatelské vztahy, které souvisí s naší podnikatelskou činností (např. kupní smlouvy o dodávkách materiálu, nájemní smlouvy, smlouvy s externími poskytovateli IT služeb, daňovým poradcem, právními poradci apod.).
Pro tyto účely zpracováváme jen minimální rozsah osobních údajů (pokud jsou nám poskytnuty pak identifikační a kontaktní údaje např. jako jméno a příjmení, bydliště, e-mail či telefon, příp. DIČ fyzické podnikající osoby), které bezprostředně souvisí s uzavřeným smluvním vztahem a jeho plněním.
V této souvislosti uchováváme osobní údaje jen po dobu trvání smluvního vztahu (příp. pro plnění zákonných povinností vyplývajících zejména z právních předpisů daňové či účetní povahy).
Důvodem (právním základem) tohoto zpracování je:
- plnění uzavřené smlouvy (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení EU).
2.11. Účetnictví a daně
Shromažďujeme vaše identifikační a transakční údaje (zejm. o provedených peněžitých úhradách kupních cen za nakoupené zboží, o případných vrácených kupních cenách při oprávněných reklamacích), a to za účelem plnění svých účetních a daňových povinností, které nám ukládá platná legislativa (zejména zákon o účetnictví a zákon o dani z přidané hodnoty). Jedná se o údaje, které jsou uvedené na fakturách, dodacích listech, příjmových platebních dokladech. Pokud nám tedy právní předpis ukládá povinnost archivovat tyto doklady, uchováváme spolu s nimi i vaše osobní údaje, které musí být na dokladech uvedeny.
Důvod (právní základ), proč údaje zpracováváme:
- plnění povinností z právních předpisů (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. c) Nařízení EU).
2.12. Výkon (resp. obhajoba) práv
Pokud by vznikl mezi naší společností a vámi spor, budeme vaše osobní údaje potřebné pro obhájení našich právních nároků v souvislosti se vzniklým sporem zpracovávat do ukončení sporu. Zpravidla v této souvislosti zpracováváme základní údaje zákazníka, údaje o dodaném zboží, o provedených platbách, údaje z reklamačního řízení, údaje ze vzájemné komunikace, údaje o učiněných právních krocích a jejích výsledcích.
Důvod (právní základ), proč údaje zpracováváme:
- zpracování je nezbytné pro oprávněné zájmy naší společnosti při obhajobě našich nároků (tento důvod užíváme v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení EU).
2.13. Telefonická komunikace
V případě, že nás kontaktujete na naší zákaznické lince, nejsou hovory monitorovány ani nezpracováváme údaje o vašich telefonních číslech.
2.14. Cookies
Při používání našich stránek www.familymarket.cz může docházet ke zpracování vašich osobních údajů prostřednictvím cookies. Podrobné informace o cookies a dalších technologiích sledování používaných na našich webových stránkách naleznete v Informacích o souborech cookies. V těchto Informacích o souborech cookies naleznete informace o tom, jak soubory cookies a technologie sledování odmítnout.
2.15. Kamerové záznamy
Pokud byste náš navštívili v sídle naší Společnosti či na našich provozovnách, nejsou tyto prostory monitorovány kamerovým systémem.
3. JAK DLOUHO UCHOVÁVÁME VAŠE ÚDAJE? |
Společnost zpracovává osobní údaje po minimální dobu, po kterou je povinna osobní údaje zpracovávat. Konkrétně se jedná ve vztahu ke shora vymezeným činnostem (viz bod 2. Zásad) o tyto doby:
Registrace zákazníka
|
Údaje sdělené při registraci |
Povinné – po dobu platnosti registrace* (o zrušení registrace můžete kdykoliv požádat) |
Nepovinné – můžete kdykoliv požádat o jejich výmaz i přesto, že jste je původně poskytli |
||
Pokud nebude proveden nákup po dobu 5 let, osobní údaje budou automaticky vymazány a registrace zrušena |
||
Nákup bez registrace |
Údaje nezbytné pro realizaci objednávky |
5 let od realizace nákupu |
Plnění kupních smluv a vzájemná komunikace |
Reklamační nároky |
Do doby vyřízení reklamace a 3 roky poté z důvodu případné možné právní obhajoby |
Ostatní podněty/připomínky/stížnosti
|
3 roky od vyřešení z důvodu možné právní obhajoby
|
|
Údaje o provedených platbách |
5 let od realizace nákupu |
|
Marketingová komunikace
|
Bez souhlasu z důvodu oprávněného zájmu |
Po dobu platnosti registrace/5 let od nákupu bez registrace |
Se souhlasem |
Po dobu platnosti souhlasu (5 let) nebo do jeho odvolání |
|
Spotřebitelské soutěže |
Se souhlasem |
5 let od ukončení soutěže nebo do odvolání souhlasu |
Odběratelsko – dodavatelské vztahy |
Po dobu trvání smluvního vztahu a případné doby pro uplatnění práva z vad poskytovaných služeb/dodávek zboží |
|
Kontaktní formulář |
Do 2 měsíců od vyřízení požadavku fyzické osoby |
|
Účetnictví a daně |
Zpravidla 5 let od data zdanitelného plnění, není-li v některých případech legislativou vyžadována lhůta delší |
|
Obhajoba právní nároků |
Do doby vyřešení sporu a rok poté |
* déle můžeme vaše kontaktní údaje o údaj o provedených nákupech zpracovávat v případě, že nám bude tato povinnost vyplývat z veterinárního zákona.
Pro vyloučení pochybností uvádíme, že samotný souhlas či odvolání souhlasu uchováváme z titulu našich oprávněných zájmů po celou dobu platnosti souhlasu a 3 let poté, co zanikl (v režimu omezeného zpracování).
4. ZDROJE OSOBNÍCH ÚDAJŮ |
Zpracováváme pouze osobní údaje, které jsme od vás obdrželi nebo je získali při komunikaci s vámi při vyřizování objednávek, poptávek nebo v souvislosti s nimi. Nevyhledáváme a nezpracováváme o vás osobní údaje z veřejných zdrojů.
5. PŘÍJEMCI OSOBNÍCH ÚDAJŮ |
Vaše osobní údaje zásadně spravujeme uvnitř Společnosti a nepředáváme je třetím osobám, není-li to nezbytné nutné. Taková potřeba může vzniknout v případě externích dodavatelů/poskytovatelů služeb, jako např. poskytovatelé IT služeb, právních služeb, webových služeb, marketingové společnosti, obchodních zástupců apod. V takovém případě jsou s těmito subjekty – zpracovateli osobních údajů - uzavřeny smluvní vztahy, který smluvně zajišťují zabezpečení předávaných osobních údajů v souladu s Nařízením EU. Sídlo poskytovatelů IT služeb je umístěno zásadně v rámci EU a osobní údaje nejsou předávány mimo EU.
Některé orgány státní správy jsou oprávněny pro plnění svých zákonných povinností si vyžádat informace o vás ad hoc (např. policie ČR, orgány finanční kontroly). Údaje poskytujeme jen tehdy, pokud oprávnění si tyto údaje vyžádat umožňuje zákon.
6. JAKÁ MÁTE PRÁVA? |
Právo na přístup k osobním údajům
Máte právo na přístup ke všem zpracovávaným osobním údajům. Na vaši žádost poskytneme kopii zpracovávaných osobních údajů ve strojově čitelném formátu, případně umožníme náhled do uzavřené smlouvy a do dalších dokladů u ní uložených.
Právo na opravu osobních údajů
Máte právo na opravu změněných osobních údajů (nebo zjištěných nesprávně uváděných údajů z jakéhokoliv jiného důvodu). Opravu provedeme poté, co budeme moci změněné údaje ověřit (např. z nového dokladu totožnosti).
Právo na výmaz osobních údajů
Máte právo na výmaz svých osobních údajů, které bychom zpracovávali neoprávněně.
Právo na omezení zpracování osobních údajů
Máte právo na blokaci svých osobních údajů za podmínek uvedených v čl. 18 Nařízení EU (zejména bude-li vznesena námitka, existuje spor o oprávněnosti zpracování údajů).
Právo na přenositelnost osobních údajů
Máte právo na to, abychom vám poskytli automatizovaně zpracovávané osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, případně, abychom tyto údaje předali jinému správci, je-li to technicky proveditelné.
Právo na odvolání uděleného souhlasu
Pokud jste nám udělili souhlas se zpracováním osobních údajů pro vymezené účely, máte právo tento souhlas kdykoliv odvolat.
Právo na námitku
Máte právo vznést námitku, pokud je zpracování založeno na našem oprávněném zájmu (obhajoba právních nároků, přímý marketing).
Právo nebýt předmětem automatizovaného rozhodování
Máte právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování včetně profilování, které by pro vás mělo právní účinky nebo se vás významně dotýkalo. Naše Společnost neprovádí žádné takovéto automatizované rozhodování.
Právo na podání stížnosti
Máte právo obrátit se kdykoliv se svou stížností na naši Společnost, případně podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů, adresa: sídlo Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7 či požádat o soudní ochranu.
Způsob uplatnění práv
Pro uplatnění svých práv uvedených využijte kontaktů uvedených v bodu 1. těchto Zásad či tato práva můžete uplatnit osobně při návštěvě Společnosti. Pro uplatnění svých práv můžete využít námi připravených formulářů umístěných na www.familymarket.cz v sekci Ochrana osobních údajů – zde naleznete u každého práva i bližší vysvětlení podmínek uplatnění daného práva.
Jsme povinni vás bezplatně informovat o přijatých opatřeních bez zbytečného odkladu a v každém případě do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu je možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. Pokud bychom nevyhověli vaší žádosti, budeme vás informovat bezodkladně (nejpozději do jednoho měsíce) o důvodech nevyhovění.
V některých případech vymezených legislativou nejsme povinni zcela nebo zčásti žádosti vyhovět. Bude tomu tak zejména, bude-li žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, zejména protože se opakuje. V takových případech můžeme: (i) uložit přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady nebo (ii) odmítnout žádosti vyhovět.
Pokud obdržíme žádost, ale budeme mít důvodné pochybnosti o totožnosti odesílatele žádosti, můžeme vás požádat o poskytnutí dodatečných informací nezbytných k potvrzení vaší totožnosti.